Følgere

fredag 5. desember 2014

"Utfordringen" i Molde Quiltelag

Vi i styret for MQL  laget en utfordring til medlemmene våre, de skulle lage:

Sydamens julegave
I en konvolutt skulle de legge:
3 julerelaterte stoff, - mønstret eller ensfarget  tilsammen ca. 30 cm, 3 knapper, 1 messingring, bånd og blonder+ annet de måtte ønske.
Alt skulle legges i en konvolutt som skulle limes sammen og leveres styret på oktobermøtet. De fikk så med seg en annen sin konvolutt hjem og laget noe av dette til julemøtet 3. desember. Det ble spennende å se resultatet av Sydamens julegave!
Vi måtte bruke noe av alt i konvolutten, og kunne også legge til av eget materiale.   Det som ble  til overs kunne beholdes.

Dette var det jeg leverte inn                             Dette var det jeg fikk tilbake:)


 Det var Emma som hadde sydd en nydelig mappe med lommer for blokk og penn, riktig praktisk i julestria. I tillegg hadde hun laget verdens søteste uglenålepute til meg. Tusen takk Emma, jeg ble superfornøyd!!



 

Dette er stoffene og båndene jeg fikk i konvolutten min. I tillegg fikk jeg 3 figurknapper. Jeg må si at det ble noen timer i tenkeboksen.... hva skulle jeg lage, og HVEM skulle jeg lage noe til? hvem kunne dette være sine stoff??

Jaja det fikk bære eller briste!











Her er det jeg laget.
En ruskepose som ser ut som en skjorte. Snippene er dekorert med to av figurknappene.

Nålepute med lomme for saksa, pynta med bånd og figurknapp. Det var Tora som hadde levert inn stoffa jeg fikk, håper hun ble fornøyd med det jeg hadde laget til henne:)

Vil du se mer fra julemøtet vårt, besøk bloggen vår:
Molde Quiltelag










I kveld har jeg bakt aniskringler, nå skal jeg kose meg med varme aniskringler med brunost:)

Ha ei trivelig adventshelg!!
Trine



4 kommentarer:

  1. Det var veldig fine og varierte ting som kom inn på utfordringen vår. Både det du fikk tilbake, og det du laget, var skikkelig fine ting. Aniskringler skal det bli her også, men først skal fryseren rimes av. God advent til deg.

    SvarSlett
  2. Så fine syrelaterte ting dere begge fikk. Må inn å se på de andres sine igså. Artig med utfordringer:)

    SvarSlett
  3. Så fin idé. Og så flotte og avanserte ting. Likte godt den ruskeposen.

    SvarSlett
  4. Lekkert sett du fikk og flott det du lagde. En morsom idè. Ønsker deg en god adventsstund

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.