Følgere

søndag 20. januar 2013

En tom boks = gjenbruk


Jeg fant et mønster på nålepute i Cathedralvindu teknikk, som jeg     fikk lyst å prøve. (se her)  Jeg sydde først en med grønn bunn, denne ble ikke pen så jeg sydde en med grå bunn også. MEN hva skulle jeg med to nåleputer, jeg som bruker magnetskåler til nåler????
Da fikk jeg en idè. Jeg tok en gave-eske for hårshampo (esken ligner en tennbrikettboks) og så saget jeg denne i to.
(Jeg glemte å ta bilde før jeg begynte å sy, derfor er dette et pussig bilde...)
Jeg målte rundt boksen, og sydde inn to stoffbiter så lengden passet til omkretsen av boksen........
To perler ble sydd på til pynt.






Simsalabim så har jeg fått meg en romslig ny boks til sakser, penner og anna utstyr. I tillegg har jeg sydd mine første Cathedralvindu blokker! Stoffene jeg brukte var fra ruskekassa  mi, angrer litt på at jeg ikke tok penere stoff, men det skal jeg gjøre neste gang:))

Ha ei kreativ uke!
 Trine

10 kommentarer:

  1. Så fin den ble, og nyttig :-)

    SvarSlett
  2. Det ble en skikkelig dekorativ boks!

    SvarSlett
  3. Det var fin gjenbruk! Stilig og praktisk boks :)

    SvarSlett
  4. Så smart og flott boks! Jeg elsker gjenbruk!

    SvarSlett
  5. En artig måte å bruke nålputemønsteret på! Takk for god ide!

    SvarSlett
  6. Nydelig boks, Trine! Katedralvindu er fint. Det er leenge siden jeg sydde det, så jeg trenger nok en repetisjon. Ha ei kreativ og fin uke;)

    SvarSlett
  7. Smart bokt. Har du fora den inni?

    Klem fra øya

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen, jeg har fora den et stykke nedover (litt over halvparten.) Brukte limpistol og limte det fast i nerkant. Laga en boks tidligere som jeg fora helt ned, men stoffet blir så skittent i bunnen, på denne boksen er det svart plastbunn, og det er helt ok:)

      Slett
  8. Så smart denne ble. En god ide du ga meg her..

    SvarSlett
  9. Hei. Så flott den ble! Ser riktig så avansert ut!

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.