Følgere

søndag 11. desember 2011

Julebakst

Nå har jeg stekt krumkaker og laget "kvepsebol" og så fikk jeg en boks goro av mor -heldige meg!
Heldigvis driver jeg ikke bakeri lenger, så jeg slipper jeg å bake alle 7 slaga og takk for det!
MEN det er ei julekake jeg bare mååå ha: og det er løvtynne sirupsnipper. Disse kjevler jeg så tynne, at jeg ser melet og mønsteret i benkeplata gjennom leiven...






Første brettet er ferdig og mange krydderdufter sprer seg i kjøkkenet.
  Jeg bruker kanel, ingefær, muskat og nellik i deigen. Selvfølgelig må det være mandel til pynt:)





Her er dagens produksjon.
Jeg baker til mor, svigermor og meg selv + en liten boks til ei syveninne.
Nå har jeg kosa meg med kaffe og nystekte sirupsnipper - uhmmmm kjempegodt!
I morgen blir det baking av aniskringler om jeg har energi etter jobb:)

Ha ei fortreffelig adventstid!
Trine

2 kommentarer:

  1. Disse ser deilige ut, har ikke begynt med baksten ennå......... messa tok all energien jeg hadde... Men kommer sterkere tilbake. Hva er vepsebol.... godteri eller kake...... Ha en flott uke.. her regner det, dette fryser når det treffer marka..

    SvarSlett
  2. Så flink du er. Skal ikke bake jeg. Blir i tilfelle ikke før jeg kommer nedover.

    Lykke til videre med bakinga.

    Astrid

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.