Følgere

fredag 23. desember 2011

GOD JUL!

Jeg vil ønske dere alle en riktig GOD JUL!   Takk til dere som er følgere og takk til alle dere som kikker innom bloggen min, en spesiell takk til dere som legger igjen en hilsen:)  Nå har julepynten kommet på plass og alle nissene flyttet ned fra loftet. I mange år lagde jeg meg en ny nisse til hver jul, men de siste årene har jeg ikke kommet igang før det er for seint... Denne gutten lagde jeg for noen år tilbake, klærne er gjenbruk av mine gamle klær:)

Det er en ting jeg bare MÅÅÅ ha på juletreet, og det er "gammeldags" englehår! Før var dette noe alle butikker solgte, men nå er det veldig vanskelig å få tak i. Sist jeg fant det i butikken kjøpte jeg alle pakkene de hadde:) Det finnes noe moderne greier, men det gir ikke samme effekten av spindelvev rundt lysene, ikke er det mulig å strekke det over hele treet heller... Men foreløbig er jula redda hihi!
                                                                               Dagen i dag startet med baking. To av mine veninner hadde så lyst å lære å lage kransekake, ja da var det bare å sette i gang med maling av mandler! Emilie var med og ville lære, kanskje hun skal overraske mamma med kake neste jul?  Etter et par timer var det 3 blide damer som dro hjem med fersk bakst, en hyggelig start på dagen!


                                                                                                   
Men så kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å kjøpe en liten julepresang til naboen. Gode råd var dyre, og en tur til byen på blankisen frista lite. Denne cupcake grytelappen er morsom og rask å sy. ( i tillegg er den er så stor at man trenger bare en).  Ja da var alle gavene ferdige og symaskina skal få fri noen dager:)   GOD JUL ALLE SAMMEN!

                 Juleklem fra Trine

4 kommentarer:

  1. Ei riktig god jul til deg og dine!
    Må sei eg vert imponert når du syr ein grytelapp på vetlejolaftan...
    Koseleg nisse på spark!

    SvarSlett
  2. En riktig god jul til deg og dine. Gleder meg til å følge deg på bloggen i 2012.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder. Godt å høre at andre også følger tradisjoner og ikke goddtar all slag "nymotens" greier. Ha en riktig god jul!!!

    SvarSlett
  4. Snille Trine stiller opp;) Regner med at kransekakene ble gode! Og så kjekt å se Emilie;) Hun greier nok det meste. Gryteklutene var råtøffe! Å lage en gave i siste liten, er typisk meg også;) Blir liksom så mye mer effektiv når det står om. Nå legger jeg deg til i blogglisten min;)

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.