Følgere

fredag 1. mai 2015

Gave til en fjortis:)



I dag fyller tantejenta mi 14 år,  det ga meg inspirasjon til å sy denne toalettmappa. Stoffet kjøpte jeg og sydde "Quiltelaup" av, for mange år siden, restene har ligget på vent, men nå passet de perfekt.


Ei lita søt sminkeveske som er festet til mappa med velcrobånd. Dette synes jeg er en smart løsning: om du ikke vil ha med deg hele sminkemappa, så kan du løsne sminkepungen og ta bare den med deg:)








 Inne i mappa sydde jeg plastlommer. Jeg brukte båtkalesje - plast, denne er seig, litt tykk og sterk. Den ene lomma fikk glidelås, og den andre fikk klaff. Plastlommer skal gi oversikt over smykker, sminkekoster eller anna utstyr en fjortis trenger:)





Slik ser mappa ut inni med fastmontert sminkepung. Mønsteret er fra MyQuilt. Nå håper jeg at ho liker presangen. I kveld skal jeg i selskap å spise pizza og kaker.

Ha en flott 1. mai, her hos meg er det snøbyger og innevær!


6 kommentarer:

  1. Den var kjempefin.. Herlige farger og så mange detaljer.. Slett ingen "fort-gjort" gave, så jeg satser på at mottaker blir strålende fornøyd.

    SvarSlett
  2. Such a beautuful fabric, You've made a pretty bag, Great work!
    Greetings
    Marle

    SvarSlett
  3. Den ble lekker! Veldig bra mønster.

    SvarSlett
  4. Så flott gave! Denne må være helt perfekt til flotte Oda;)

    SvarSlett
  5. Snygg och praktisk, precis vad en "fjortis" behöver!!!!!

    SvarSlett
  6. Flott og smart toalettveske :)

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.