Følgere

fredag 10. januar 2014

Lyngen votter

 





Hanna kommer fra Lyngen, og da jeg kom over mønster på "Lyngenvotter" var valget av julegave enkelt. På mønsteret stod det ikke om det var noen spesiell  farge vottene skulle ha, derfor satset jeg  på svart og hvitt. Vottene er strikket i PT 5 sport, på pinner nr. 3.
Vi har hatt vårlige temperaturer, så jeg tror vottene fortsatt er ubrukte:)



Faktisk har det vært så bra temperatur, at vi ikke har snø og tele! I romjula var jeg på hagesenteret og der stod det et bord fullt av blomsterløk. Ved siden av bordet stod det noen esker og et skilt: fyll eska og betal kr.10:-
Jeg kom hjem med mange poser blomsterløk som hadde begynt å spire litt...
På bildet er et lite utvalg av "fangsten" min, resten hadde jeg planta før jeg kom på å fotografere... I år planta jeg altså løk den 04.01!!!!  Vanligvis har jeg  1,5 m snø på denne tida av året!!
I dag har jeg pakka bort jula, og vi har fått et lite melisdryss av snø:)
Riktig god helg til deg:))

9 kommentarer:

  1. Om bare halvparten av alle de løkene blomstrer, får du et fantastisk blomsterflor!

    SvarSlett
  2. Flotte votter! og koselig blogg! Fin frø og løkfangst du gjorde! :)
    La meg til som følger!
    Hilsen Lisa

    SvarSlett
  3. Fine votter, viste ikke at de hadde eget vottemønster i lyngen. Lykke til med løkene, kanskje vi får se bilder av de senere :-)

    SvarSlett
  4. Jeg ser for meg hvor glad Hanna ble for disse vottene. Ei herlig dame som får bruke vottene fremover nå;) Blir spennende å se hvordan spiringen blir til våren;) Hørte gårdbrukerne har pløyet marker også nå i januar.

    SvarSlett
  5. Ja, det er jo mot normalt å pakke bort jula og sette løk samtidig... Får håpe på fin blomstring! Så flotte votter du har strikket :)

    SvarSlett
  6. Så fine votter! Ja, det har vært en mild vinter her også så langt, men i helga kom kulden og nå har vi minus 10...

    SvarSlett
  7. Flotte votter du har gjort! Blir rene butikken hos deg da blomstene begynner og blomstre! Flott a gitt!

    SvarSlett
  8. Hei Trine :)
    Vurderer å strikke Lyngen votter i julegave til en utflytta Lyngenmann, er det mulig å spørre hvor man får tak i mønster?
    Mvh Monica

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.