Følgere

onsdag 22. oktober 2014

Jeg koser meg og broderer korssting



Dette skal bli en rålekker juleduk!
Jeg kjøpte den for flere år siden,  men den har dessverre blitt liggende som UFO. Duken skal broderes på tynntrådet lin, men å telle tråder har lenge vært helt umulig! Jeg begynte å brodere for flere år siden, da var det ikke problem. Så ble den lagt bort og når jeg skulle fortsette hadde jeg ikke mulighet for å se trådene!
For å gjøre en lang historie kort hadde det skjedd en feil da jeg kjøpte briller,  brilleglassene mine hadde blitt byttet om, og jeg har ett langsynt og ett nærsynt øye. Jeg klaget og klaget på brillene til ingen nytte, de bøyde og tøyde på stengene....Etter år med hodepine og dårlig syn gikk jeg til en annen butikk, der ble fadesen oppdaget og nye briller kjøpt!  Nå har jeg funnet duken frem igjen, den blir ikke ferdig til denne jula, men det kommer flere. Sannelig er det koselig å brodere igjen!
Høstklem fra Trine

7 kommentarer:

  1. For et koselig motiv. Ja, denne blir skikkelig rålekker.

    SvarSlett
  2. I hope you will end this work. It's very interesting :)

    SvarSlett
  3. Så fint at du fant ut det med brillene, men synd med tiden hvor du ikke har sett så godt! Motivet på duken din er jeg så glad i, og jeg håper en dag å brodere en slik du selv! Lykke til! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Godt at du har fått orden på synet. Nye briller her også, og de virker svakere enn de forrige. Fint at du har tatt tak i duken. Den blir kjempefin. Jeg har også en liggende, som jeg broderer på hver jul. Ene siden er ferdig, andre siden halvferdig, og sånn går nu dagan...

    SvarSlett
  5. Sjønner godt at du hadde problemer med å se.. hjelpe meg, er det mulig å gjøre en sånn dum feil.. Godt at det ble fikset. Jeg sydde mye korssting i "min ungdom"..husker at Eva Rosenstand var favoritten. Kos deg videre med juleduken din, den blir fin, og plutselig en dagblir den ferdig.

    SvarSlett
  6. Uff, da. Kjedelig når slike uhell oppstår og spesielt ille er det når det går ut over livskvaliteten!
    Det er ingen ting som slår Carl Larsson figurene når det gjelder julestemning, når denne duken er klar er det bare å legge den på bordet og visp så er det jul :)

    SvarSlett
  7. Hei,

    Jeg leste et innlegg her på bloggen om ei veske du har laget med varmebeskyttende vatt. Jeg er selv på utkikk etter denne typen vatt, ettersom jeg skal sy grytevotter og regner at de må være velegnet til det også. Hvor kjøper du ditt varmebeskyttende vatt ?

    Vennlig, Aina

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.